2010-dane-deaner-284390-unsplash Zo Kies Je
Zo stuur je opvallend effectieve direct mail

Zo stuur je opvallend effectieve direct mail

Direct mail wordt nog steeds in toenemende mate ingezet als effectief instrument. Liefst met een minimalisering van de bekende waste. Om zo je doelgroepen op directe en indringende wijze te benaderen, te informeren en te bewegen tot actie. Maar ook om feedback en inzicht te krijgen in de reclame-inspanningen.

direct mailings Effectieve direct mail trend

In Nederland maakt ruim 70 procent van de ondernemers gebruik van direct marketing. Ondanks de enorme groei van online bestedingen maakt direct mail nog steeds en belangrijk deel uit van de totale reclamebestedingen. Naast e-mailings een factor om rekening mee te houden dus tijd voor een handige checklist!

effectieve direct mail Tijd geeft kwaliteit

direct mailing voordeligOnderstaande checklist geeft een opsomming van die zaken die voor het vervaardigen van een (over)complete mailing van belang zijn. Voor eigen gebruik maar ook om de nodige tijd te winnen in het briefings- en debriefingsproces naar je communicatie- of reclamebureau. Zo investeer je met wat extra tijd in de kwaliteit van het mailproces en bespaar je vast wat kosten! 

Een aantal onderdelen komen je vast bekend voor maar daarom is het nu eenmaal een complete checklist voor effectieve direct mail. Mis je iets? Laat het weten!

effectieve direct mail checklist Checklist effectieve direct mail

 

Inhoud

Doelgroep

Verzending

Kosten

Items

Follow-up

Stuur je zelf effectieve direct mail?

Wil je zo'n opvallende, effectieve direct mail nog steeds zelf regelen? Lees dan ook de info over

  1. direct mail van Post.nl of over
  2. post mailings sturen met Jetmail en
  3. directmail van idee tot verzending door MSA.
  4. data van de DDMA (Data Driven Marketing Association). Deze vereniging heeft als doel ie data-driven marketingsector te professionaliseren onder het motto ‘Data, maak er iets moois van‘.
  5. (direct) marketing op platform van branchevereniging VIA
  6. het https://vianederland.nl/kennis/marketingkennis/
  7. Hier ook staan? Mail ZoKiesje.nl

Als je een professional inschakelt, is aansluiting bij DDMA (Data Driven Marketing Association) een veilige keuze. Deze vereniging voor marketing telt al 335 leden. Het doel is de data-driven marketingsector te professionaliseren onder het motto ‘Data, maak er iets moois van‘.

Mis je iets in de checklist of heb je een verbetering? Laat het weten dan wordt de checklist steeds mooier!

Meer tips voor je onderneming vind je hier >>

 

Schrijf je ook in voor de handzame nieuwsbrief

 

14-08-2021 Deel
Deze website is gemaakt met de Websitemachine.nl