2010-dane-deaner-284390-unsplash Zo Kies Je
Zo laat je je klanten online afspraken maken

Zo laat je je klanten online afspraken maken

De klant is koning ook in deze complexere tijd. Je wil je klanten dan ook niet lang laten wachten op een antwoord. Niet alleen in je zaak maar ook via een chat, per e-mail of direct aan de telefoon. Snel je klant helpen maak hem of haar blijer. Dat geldt ook voor online afspraken maken door je klanten. Zo blijkt uit onderzoek dat lange wachtrijen online of offline leidt tot ontevreden klanten.

Zeker nu is het extra belangrijk om winkelen of een bezoek op afspraak efficiënt te regelen. ZoKiesje.nl onderzocht de mogelijkheden om zulke bezoekafspraken online te regelen en bedong ook een mooie lezersaanbieding voor je. Leve de klanttevredenheid!

Online afspraken maken

Voorop staat nu dat je klanten geheel zelf online afspraken maken en deze goed vooruit kunnen plannen. Daarbij moet gemak de mens dienen.

Bedrijfsbelang

Maar verlies niet het bedrijfsbelang uit het oog. Je wil natuurlijk dat er een maximaal aantal klanten per tijdvak in je winkel komt. Zo zorgt regelmaat voor rust, duidelijkheid voor medewerkers en een 'steady' en maximale omzet. Daarnaast hou je duidelijk meer tijd over om te doen waar je goed in bent: je klanten blij maken! 

Weg met wachtrijen

Hoe fijn is het dat zowel jij als je klant precies weet waar je aan toe bent en zonder wachtrijen in de winkel. Het geeft ook een helder signaal af dat je je verantwoording toont door zichtbaar de richtlijnen van het RIVM na te leven. Duidelijkheid kent geen tijd!

Keuzecriteria reserveringstool

Je hoeft maar even te Googelen om te zien dat er diverse online reserveringssystemen in de markt bestaan. Daarom noemen we hier een aantal criteria in vraagvorm voor je beste keuze:

voorbeeld online afspraak maken Voorbeeld om makkelijk afspraken maken

widget online afspraak makenZoKiesJe.nl toont graag met dit voorbeeld van Plannen.nl de concrete mogelijkheden van een online planningstool.

Functioneel

Uiteraard kunnen je klanten hiermee zelf hun afspraken regelen en daarnaast veel handige functionaliteiten gebruiken:

  1. Agenda: Hiermee bepaal je de dagen en tijden voor je afspraken in een helder overzicht. De agenda kan je ook met Google of Apple Agenda koppelen.
  2. Afspraken: Laat je klant gewoon zelf de online afspraken maken via de widget op je website. De opvolging per e-mail en SMS voorkomt zo de bekende no-shows.
  3. Klantenbeheer: Dit kan dankzij een inzichtelijke afspraken- en orderhistorie. Daarmee help je je klanten steeds beter, ook op maat.
  4. Free trial: Deze bied je hier de mogelijkheid om rustig te beginnen en de voordelen vrijblijvend uit te proberen en te ervaren. Zo maak je simpel een gratis account aan om een maximum van 10 afspraken per maand te maken. Daarboven bedraagt de investering 15,- per maand. Wel zo fijn dat je altijd kunt opzeggen en er geen contract hoeft te worden getekend. Betalingen verlopen via een koppeling met Mollie of Buckeroo.
  5. Click & Collect: Laat je klanten conform het COVID protocol veilig de bestelling ophalen in je winkel. Naar keuze kan je je klant vooraf een SMS Checkgesprek sturen.

 

online afspraken maken

lezersaanbieding plannen.nl Lezersaanbieding Plannen.nl

Laat jij je klanten al makkelijk online afspraken maken?

Actiecode

Met de code zokiesje krijgt je als trouwe ZoKiesJe.nl-lezer de eerste maand premium op Plannen.nl helemaal gratis.

 

Hebben we een afspraak?

We zijn benieuwd naar je tips en ervaringen met online planningstools voor klantafspraken. Je kunt het laten weten via de contactpagina. Met of zonder planning: in ieder geval veel ondernemingplezier!


Plan de ontvangst van de gratis nieuwsbrief in

 

10-04-2021

Tags: Online afspraken maken marketing communicatie klanttevredenheid plannen

Deel
Deze website is gemaakt met Websitemachine.nl