Zo laat je je klanten online afspraken maken
De klant is koning ook in deze complexere tijd. Je wil je klanten dan ook niet lang laten wachten op een antwoord. Niet alleen in je zaak maar ook via een chat, per e-mail of direct aan de telefoon. Snel je klant helpen maak hem of haar blijer. Dat geldt ook voor online afspraken maken door je klanten. Zo blijkt uit onderzoek dat lange wachtrijen online of offline leidt tot ontevreden klanten.
Zeker nu is het extra belangrijk om winkelen of een bezoek op afspraak efficiënt te regelen. ZoKiesje.nl onderzocht de mogelijkheden om zulke bezoekafspraken online te regelen en bedong ook een mooie lezersaanbieding voor je. Leve de klanttevredenheid!
Online afspraken maken
Voorop staat nu dat je klanten geheel zelf online afspraken maken en deze goed vooruit kunnen plannen. Daarbij moet gemak de mens dienen.
Bedrijfsbelang
Maar verlies niet het bedrijfsbelang uit het oog. Je wil natuurlijk dat er een maximaal aantal klanten per tijdvak in je winkel komt. Zo zorgt regelmaat voor rust, duidelijkheid voor medewerkers en een 'steady' en maximale omzet. Daarnaast hou je duidelijk meer tijd over om te doen waar je goed in bent: je klanten blij maken!
Weg met wachtrijen
Hoe fijn is het dat zowel jij als je klant precies weet waar je aan toe bent en zonder wachtrijen in de winkel. Het geeft ook een helder signaal af dat je je verantwoording toont door zichtbaar de richtlijnen van het RIVM na te leven. Duidelijkheid kent geen tijd!
Keuzecriteria reserveringstool
Je hoeft maar even te Googelen om te zien dat er diverse online reserveringssystemen in de markt bestaan. Daarom noemen we hier een aantal criteria in vraagvorm voor je beste keuze:
- Welke functionaliteiten heb je echt nodig?
- Bestaat er een vrijblijvende proefperiode?
- Wat zijn de kosten voor het account?
- Is er een limiet aan het aantal aanmeldingen per periode?
- Hoeveel afspraken zijn gratis of inclusief?
- Wat zijn de all-in kosten per afspraak?
- Wat is de opzegtermijn?
- Hoe verloopt de betaling en met welke frequentie?
- Wat is de kwaliteit van de tool: snelheid van accepteren, instellingen, toegankelijkheid?
- Kan je de afspraken ook aan bijv. Google of Apple Agenda koppelen?
- Hoe is de reserveringstool te integreren in je eigen systeem en site?
- Hoe verloopt de opvolging van afspraken met notificaties?
- Is de tool volledig volgens de RIVM richtlijnen voor Click & Collect?
- Wat is de klantbeoordeling en betrouwbaarheid van de aanbieder?
Voorbeeld om makkelijk afspraken maken
ZoKiesJe.nl toont graag met dit voorbeeld van Plannen.nl de concrete mogelijkheden van een online planningstool.
Functioneel
Uiteraard kunnen je klanten hiermee zelf hun afspraken regelen en daarnaast veel handige functionaliteiten gebruiken:
|
Lezersaanbieding Plannen.nl
Laat jij je klanten al makkelijk online afspraken maken?
Actiecode
Met de code zokiesje krijgt je als trouwe ZoKiesJe.nl-lezer de eerste maand premium op Plannen.nl helemaal gratis.
Hebben we een afspraak?
We zijn benieuwd naar je tips en ervaringen met online planningstools voor klantafspraken. Je kunt het laten weten via de contactpagina. Met of zonder planning: in ieder geval veel ondernemingplezier!
Plan de ontvangst van de gratis nieuwsbrief in
10-04-2021 Deel