2010-dane-deaner-284390-unsplash Zo Kies Je
Zo kies je Pinterest voor je onderneming

Zo kies je Pinterest voor je onderneming

Met Pinterest maak je online je persoonlijke prikborden met plaatjes en deel je deze met anderen. Er zijn veel strategische mogelijkheden voor de inzet van de social media tool Pinterest voor je onderneming. Zo kan Pinterest letterlijk je strategie verbeelden. Gebruik jij Pinterest al bewust en effectief?

pinterest voor je onderneming kiezen Sfeervol Pinterest voor je onderneming

Het mooie van Pinterest is dat de pins (plaatjes) die je op je prikborden plaatst niet ‘wegzakken’ zoals de berichtgeving op Facebook en Twitter. Pinterest is bovendien erg geschikt om eenvoudig een bepaalde sfeer neer te zetten met een visualisatie van je diensten, producten en portfolio.

verkoop pinterest Genereer verkoop

Uit onderzoek blijkt dat Pinterest een van de grootste social media tools is als het gaat om het genereren van verkoop. 43% Van de gebruikers, oftewel de pinners, geeft aan dat het plaatsen van passende pins op Pinterest aanzet tot engagement en uiteindelijke verkoop. Op Facebook is dit percentage  maar 24%. Maar liefst 70% van de bezoekers op Pinterest zoekt gericht naar inspiratie om iets te kopen.

Instagram en Pinterest blijken zelfs de populairste online platformen om wooninspiratie op te doen voor meubels en woonaccessoires (Bron: Adfactor Home Deco Trendrapport). Pinterest kan de verkoop duidelijk stimuleren als je het op de juiste manier gebruikt. Zet Pinterest in als specifieke actie maar beter nog  als onderdeel van het marketingcommunicatieplan.

pinterest voor je onderneming

inspiratie pinterest Geef inspiratie

Zelf gebruik ik Pinterest als verzamelaar van inspiratie voor meer klanttevredenheid. Dat doe ik onder andere met borden over retailkansen, social media, campagnevoorbeelden en  leestips voor verkoopresultaat.  Door zulke themaborden te maken rond je aanbod geef je indirect aan waar jouw interesse en expertise als ondernemer ligt. Hou het wel interessant voor anderen: visuele meerwaarde geeft de beste kansen om met een ’repin’ op andere borden geplaatst te worden. En helemaal mooi: videopins!

profileren pinterest Profileer meer

De interactie met  andere social media en internetsites maakt het extra aantrekkelijk om je onderneming ook op Pinterest te profileren. Zo verhaal ik over mijn communicatiebureau met borden als portfolio, blog en communicatietools. Het ondersteunt je positionering en levert een bijdrage aan het aantal sitebezoekers.  

Schroom ook niet om verkoopprijzen en shoplinks in je beschrijvingen van pinafbeeldingen op te nemen. Als je internationaal gericht bent en en met ponden of dollars werkt dan is het fraaie dat Pinterest de bedragen ook automatisch in je afbeeldingen plaatst. Binnenkort ook euro’s? Wie zal het zeggen!

tips pinterest 12 Tips voor inzet van Pinterest voor je onderneming 

Maar er is nog zo veel meer mogelijk dus doe een beroep op je inventiviteit. Gebruik Pinterest bijvoorbeeld actief voor je onderneming om:

  1. Je verhaal te vertellen (Storytelling)
  2. De verkoop te stimuleren
  3. Traffic te genereren
  4. Betrokkenheid te creëren
  5. De markt te verkennen
  6. Marktonderzoek te doen
  7. Een analyse van de concurrentie te maken
  8. Personeel te werven (Recruitment)
  9. Service te verlenen aan je klanten
  10. Trends te signaleren
  11. Een wedstrijd te organiseren
  12. Samen te werken

vindbaar met pinterest voor je onderneming Stimuleer je vindbaarheid

Door zoekwoorden op te nemen in je omschrijvingen geeft een zoekmachine als Google betere zoekresultaten en geeft de zoekfunctie op Pinterest je eerder weer. Denk aan de woorden waarmee je gevonden wilt worden al bij de naam van elk prikbord en vervolgens bij de omschrijvingen die je aan je pins meegeeft. Als je pins van iemand anders op een van je borden ‘prikt’,  een zogenaamde ‘repin’, pas dan de omschrijving naar wens aan met je eigen zoekwoorden. Wist je dat je door een hashtag (‘#’) aan je zoekwoorden in omschrijvingen toe te voegen nog beter wordt gevonden?

zakelijk pinterest Bekijk Pinterest voor je onderneming

Er komt dus best nog wat bij kijken als je Pinterest optimaal wilt gebruiken. Laat je zo nodig adviseren over welke strategie passend is en regel de regie. Vraag een specialist om support of neem een kijkje op

Laat je er inspireren voor meer klanttevredenheid en deel jouw (nieuwe) tips gerust via onze contactpagina. Anders graag 'tot Pinterest’!

Lees ook meer over Facebook-acties >>


Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief

 

23-02-2021 Deel
Deze website is gemaakt met de Websitemachine.nl